P.IVA 00306870205 Web Design - Digital Nation
born in 1975

From a company born in 1975 and successfully leading hosiery since then, with the experience, passion and research in finest yarns and advanced technology of over forty years, a team of designers creates Sarah Borghi and Borghi Uomo, a totally Made in Italy high quality and unique design brand of tights and socks celebrating an entrepreneurial tradition together with a vision of the future.
Da un’azienda nata nel 1975, da oltre quarant’anni leader nel settore della calzetteria, dalla sua esperienza, capacità e passione per il proprio lavoro, nascono i marchi Sarah Borghi e Borghi Uomo, in una perfetta sintesi di qualità e di creatività che celebra una tradizione imprenditoriale, ma anche una visione del futuro.

stylish detail

Sarah Borghi and Borghi Uomo turn hosiery and socks from a functional item to a stylish detail that makes the difference. Sarah Borghi and Borghi Uomo are thought for contemporary people, style conscious with a sharp look to trends, fashion (not) victims, playing with their look, creating it with their own personality.
Un Made in Italy totalmente autentico e dal design unico, che trasforma la calza da elemento funzionale a vero e proprio accessorio, dettaglio di stile versatile e indispensabile. Sarah Borghi e Borghi Uomo sono pensati per chi vuole interpretare con personalità e carattere i trend del contemporaneo senza condividerne gli eccessi, e per chi vuole giocare con il proprio look divertendosi con i colori e i motivi che di collezione in collezione contraddistinguono l’identità dei marchi.

glamour

Sarah Borghi and Borghi Uomo people accessorize and glamourize their look, with items with vibrant patterns and brilliant colors : socks and tights are now real accessories, defining and refining a final outfit, something fashion to enjoy and play easily with. In line with the times, and faithful to the rule “luxury is the opposite of vulgarity”, these brands are for people opting for a beauty to share rather than show – off.
Una creatività al passo coi tempi che predilige una eleganza facile da indossare ed una bellezza più da condividere che da esibire.